شماره تلفن: 88559070-021

سوییچ سیسکو 2960

سوییچ سیسکو 2960 چگونه هستند ؟ | شرکت ksp از سال 1385 فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات در زمینه شبکه های کامپیوتری و اینترنت آغاز نمود. شرکت ksp باتکیه بر تجربه و دانش فنی چندین سال موسسین خود در حوضه های گوناگون تکنولوژی در سطح ملی آغاز نموده. همراه ما باشید تا شما را با سوییچ های 2960 اشنا کنیم

با شرکت کی اس پی همراه باشید

معرفی محصولات سیسکو سری C2960 

وارد کننده محصولات سوئیچ سیسکو در ایران

مفهوم سوئیچ در شبکه

سوئیچ شبکه دستگاهی است که نودها و دیوایس‌های تحت شبکه را از طریق پروسه‌ای به نام packet switching بهم متصل می‌کند. سوئیچ فریم‌های دریافتی را دریافت و پردازش کرده و ایده‌آل‌ترین مسیر برای ارسال بسته‌ها به مقصد را انتخاب می‌کند. سپس برای ارسال به مقصد تصمیم‌گیری می‌کند که آنها را از کدام پورت خود ارسال کند.

مکانیزم کار سوئیچ بر اساس Mac Address سیستم‌های تحت شبکه است در حقیقت سوئیچ می‌داند که کدام پورت سوئیچ به کدام آدرس مک تعلق دارد و بر این اساس جدولی بنام mac  address table ایجاد کرده و براساس آن تصمیم‌گیری می‌کند. پس نتیجه می‌گیریم سوئیچ های شبکه در لایه دو از مدل OSI کار می‌کنند که لایه data link نام دارد. برای آشنایی کامل با انواع سوئیچ و نحوه کار آنها می‌توانید مقاله سوئیچ شبکه چیست انواع و کاربرد آن را مطالعه کنید.

سوئیچ سری 2960 سیسکو ، یکی از پراستفاده ترین سوئیچ ها در سازمان‌ها و شرکت‌ها است.

شرکت سیسکو یکی از پرچمداران حوزه سخت افزارهای شبکه و تجهیزات مخابراتی است. در ابتدای کار، برند سیسکو فقط محدود به تولید روترهای چند پروتکله بود، اما امروزه تجهیزات سیسکو از منازل تا شرکت‌ها و سازمان ها و حتی ایستگاه های فضایی گسترش یافته است. نام سیسکو مخفف سانفرانسیسکو است.

سوییچ های سیسکو سری 2960

سری 2960 محصولات سیسکو به سوییچ‌هایی مجهز به اترنت، الگوریتم‌های هوشمند مسیریابی، پیکربندی ثابت، Half/Full Duplex Auto-Negotiation، پشتیبانی از فناوری poe، پورت‌های آپ‌لینک، پشتیبانی از فیبرنوری (برخی مدل‌ها) و موارد این چنینی اشاره دارند. انواع سیسکو سوئیچ های 2960 مناسب مشاغل کوچک، متوسط ​​و شعب یک سازمان هستند.

این سوییچ‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند یک ارتباط اترنت گیگابیتی را پیاده‌سازی کرده و از سرویس‌های پیشرفته‌ای که این سوییچ‌ها برای شبکه‌های lan ارایه می‌کنند استفاده کنند. این سوییچ‌ها عمدتا مناسب برای کسب‌وکارهای متوسط تا کوچک و شبکه‌های داخل شعب است. مزایای شاخص سری cisco catalyst 2960 lan base series عبارتند از:

  1. ارایه یک مکانیزم امنیتی یکپارچه و کنترل دسترسی شبکه – Network Access Control
  2. کیفیت خدمات پیشرفته (QoS)
  3. گسترش‌پذیری ساده در لبه شبکه
  4. قابلیت نصب آن‌ها درون رک با حداقل فضای (اشغال تنها یک یونیت از رک) موردنیاز
  5. پشتیبانی از فناوری‌هایی مثل VLAN و VTP و STP
  6. پشتیبانی از فناوری PoE – البته برخی محصولات فاقد پشتیبانی از poe هستند.
  7. ارایه پورت‌های گیگابیتی و بهره‌مندی از LAN Base یا Lan Lite 
سوییچ سیسکو 2960

مزایای سوییچ سیسکو 2960

یکی از مزایای اصلی داشتن سوئیچ 2960 سیسکو مقیاس پذیری آن است. این بدان معناست که همانطور که تجارت شما رشد می کند، شبکه شما نیز نیاز به توسعه دارد. چه نیاز شما در حد چند پورت بیشتر برای اتصال کامپیوترها باشد و چه برای اتصال دیگر تجهیزات نظیر پرینترها، اسکنرها و سایر لوازم جانبی نیازمند پورت بیشتری باشید، به هر حال سوئیچ 2960 سیسکو نیاز شما را برطرف می کند.

از مزایای دیگر سوئیچ های سری 2960، بهره وری انرژی است. در حالی که مشکل بسیاری از سوئیچ های شبکه بازار مصرف بالای انرژی است، سری Cisco 2960 با ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی مانند حالت‌های کم مصرف و طراحی‌ بدون فن هزینه‌های عملیاتی را به‌طور چشمگیری در طول زمان کاهش می‌دهند. علاوه بر این، اندازه جمع و جور آنها فضای کمتری از اتاق سرور و محل نگهداری دیتاسنترتان را اشغال خواهد کرد.

در نهایت، این سوئیچ‌ها ویژگی‌های امنیتی قوی مانند حفاظت از DDoS و Port Security را برای حفظ داده‌های شما در برابر هکرها و مخربان شبکه ارائه می کنند – چیزی که امروزه برای همه کسب‌وکارها از اهمیت و اولویت ویژه ای برخوردار است. علاوه براین سوئیچ های سری 2960 سیسکو با ارائه ابزارهای مدیریت مبتنی بر وب، به شما امکان پیکربندی سریع را می دهد و همچنین شما می توانید آمار ترافیک در زمان واقعی را به راحتی مشاهده کنید.

در مجموع، نمی توان انکار کرد که سوئیچ 2960 سیسکو ویژگی های چشمگیری را برای مشاغل کوچک و دفاتر خانگی به طور یکسان ارائه می دهد. مقیاس‌پذیری، بهره‌وری انرژی، ویژگی‌های امنیتی، و ابزارهای مدیریت مبتنی بر وب، از نکات حائز اهمیت این سری سوئیچ های سیسکو است – با این حساب اصلا جای تعجب نیست که چرا این سوئیچ‌ها تا به امروز تا این حد مورد توجه اهالی شبکه قرار گرفته اند. بنابراین اگر به دنبال یک راه حل شبکه مقرون به صرفه و در عین حال قابل اعتماد برای نیازهای تجاری خود هستید، سری Cisco 2960 قطعاً ارزش بررسی دارد!

نحوه نامگذاری سوئیچ سیسکو  

برای مثال پارت نامبر WS – C 2960 24 P C-L را در نظر بگیرید. ملاک نامگذاری سوئیچ های سیسکو تکنولوژی‌ها و قابلیت‌هایی است که هر یک از آنها دارند. برخی از ویژگی‌های سوئیچ را از نام آن می‌توان فهمید. برای خرید انواع سوئیچ سیسکو توجه به مشخصات فنی آنها بسیار مهم است. 

WS: نشان می‌دهد که این دستگاه یک سوئیچ است.

C: یعنی این دستگاه از سری کاتالیست (شاسی) سیسکو است.

X: این سری نیز همانند سری S دارای پورت‌های یک گیگابیتی Downlink بوده اما از قابلیت Stack تا هشت دستگاه پشتیبانی می‌کنند.

XR : کلیه قابلیت‌های سری X را دارد و با این تفاوت که در این سری از سوئیچ ها پاور Redundant قرار داده شده است.

CX: کامپکت مدل است، یعنی حجم کوچکتری نسبت به سایر سوئیچ‌ها دارند. قیمت کمتر این سوئیچ ها آن را برای محیط‌هایی که بار ترافیکی کمی دارند (مثل مراکز آموزشی و دفاتر) مناسب می‌کند.

عدد بعد از 2960: عدد 8 یا 12 یا 24 یا 48 نشان دهنده تعداد پورت سوئیچ است.

مفهوم حرف اول بعد از تعداد پورت

در نامگذاری سوئیچ سیسکو مفهوم حرف اول پارت نامبر سوئیچ سیسکو چیست؟ این حرف همان پورت‌های downlink هستند و به ترتیب زیر است:

حرف T: یعنی سوئیچ سیسکو دارای پورت اکسس از نوع اترنت است یعنی پورت‌هایی که سوکت RJ45 می‌خورند.

حرف L: در LPD بیانگر کلمه Lite است یعنی در استاندارد PoE حداکثر 370 وات انرژی برق تامین می‌شود.

حرف P: نشان دهنده پورت POE با سرعت گیگ. این سوئیچ ها باید 24 پورت باشند با توان 370 وات

حرف LP: در سوئیچ های 48 پورت سری 2960 S توان POE می‌تواند زیاد یا کم باشد. سوئیچ ها با توان 370  وات و 740 وات عرضه می شود.

توان 370 وات : LIGHT POE

توان 740 وات : FULL POE

این پورت ها فقط گیگ هستند و سرعت 100 در این سری وجود ندارد.

حرف FP: مخفف full است یعنی استاندارد PoE را روی همه پورت‌های سوئیچ پشتیبانی می‌کند.

به این معنا که اگر مدل سوئیچ را WS-C2960X-48FPD-L فرض کنیم حرف f میگوید سوئیچ قادر است روی همه پورت‌های خود مقدار 15.4 وات برق را تامین نماید که جمعا به مقدار 740 وات میرسیم.

چیزی که میخوایی اینجاست

سوییچ سیسکو 2960

برای بررسی محصولات بیشتر از سیسکو روی دکمه زیر کلیک کنید 

انواع سوئیچ 2960

سوئیچ‌های کاتالیست 2960 سیسکو از نوع مدیریتی هستند و به همین دلیل مورد توجه سازمان‌ها قرار دارند. سوئیچ‌های سری 2960 در لایه دوم یا سوم شبکه قابل استفاده هستند و به همین دلیل به نام سوییچ‌های لایه 2 و 3 شناخته می‌شوند. البته سوییچ‌های لایه 2 به‌نام سوییچ‌های دسترسی نیز معروف هستند، زیرا می‌‌توان آن‌ها را به سوییچ‌های لایه 3 یا همان سوییچ‌های مرکزی متصل کرد. سوییچ‌هایی که قادر به مسیریابی بسته‌ها بر مبنای آدرس آی‌پی هستند.

سیسکو می‌گوید:

«کسب‌وکارها می‌توانند سوئیچ 2960 48 پورت و سوئیچ 2960 24 پورت را به عنوان سوئیچ ستون فقرات شبکه نصب کنند تا این سوییچ‌ها بتوانند ترافیک اترنت 10BASE-T و 100Base-T و 1000Base-T که توسط گره‌های شبکه برای سوییچ ارسال می‌شوند را مسیریابی کنند.

نسخه کوچک‌تر این سوییچ‌ها که به‌نام سوئیچ‌های فشرده 8 پورت (Compact Switches) کاتالیست 2960 به بازار عرضه شده‌اند از مکانیزم ارتباطی اترنت یکسانی استفاده می‌کنند و با توجه قیمت کمتری که دارند مناسب برای شعب یا مراکز آموزشی هستند که بار ترافیکی کمتری دارند.»

سوئیچ 2960 مجهز به پورت گیگابیت بوده و stackable هستند در نتیجه برای افزایش توانایی سوئیچ‌ها می‌توانیم دو تا هشت سوئیچ را از طریق پورت‌های خاصی بنام stack به هم وصل کنیم که در این صورت به پهنای باند 80 گیگابیت بر ثانیه می‌رسیم.

در سری سوئیچ های جدید سیسکو، این تکنولوژی Flex Stack نام گرفته است. در این تکنولوژی پس از stack شدن از طریق کابل مخصوص و اعمال تنظیمات لازم، همه سوئیچ‌ها یک سوئیچ منطقی واحد به وجود می‌آورند که کار مدیریت همه سوئیچ‌ها و پورت سوئیچ‌ها به راحتی از طریق همین یک سوئیچ انجام می‌گیرد.

 سوئیچ سیسکو 24 پورت WS-C2960-24PC-L:

سوئیچ سیسکو WS-C2960-24PC-L ساخته شده توسط کمپانی سیسکو می باشد که در سال 2014 روانه بازار شد. این دستگاه جزء نسل پرکاربرد، معروف و پرطرفدار سوئیچ های سیسکو، یعنی سری 2960 می‌باشد. سوئیچ‌های سیسکو سری 2960 از قابلیت Voice ،Video، داده و امنیت بالا پشتیبانی می‌کند، همچنین این سوئیچ سیسکو 24 پورت POE، مدیریت مقیاس پذیری را با توجه به تغییر نیازهای شما در کسب و کار، ارائه می‌دهد.

این سوئیچ شبکه از قابلیت هایی نظیر Cisco TrustSec جهت ارائه احراز هویت، کنترل دسترسی و Security Policy Administration پشتیبانی می کند. همچنین دارای امنیت یکپارچه شامل انعطاف‌پذیری در مرز شبکه برای ارائه خدمات هوشمند، Network Admission Control (NAC) و Quality of Service) QoS) پیشرفته می‌باشد.

سوئیچ سیسکو WS-C2960-24PC-L از تکنولوژی Cisco EnergyWise برای مدیریت Power و مدیریت مقیاس پذیری شبکه استفاده می‌‎کند.

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960+48PSTL

سوئیچ سیسکو WS-C2960-48PST-L یکی از سوئیچ های سری Catalyst 2960 سیسکو می باشد که در بازار تجهیرات شبکه به فروش می رسد. این سری از سوئیچ ها از صدا، ویدیو، داده ها و دسترسی بسیار امن پشتیبانی می کنند. کسب و کارها دائما نیاز به تغییر دارند و سوئیچ های WS-C2960-48PST-L مدیریت مقیاس پذیری را برای حل این موضوع ارائه می دهند. این دستگاه که دارای ابعاد 4.4*44.5*32.8 میلیمتر و وزن 5.4 کیلوگرم است، برای قرارگیری در رک مناسب می باشد.

از جمله ویژگی های این سری از سوییچ شبکه می توان به امنیت پیشرفته Cisco TrustSec برای ارائه احراز هویت، کنترل دسترسی و مدیریت سیاست امنیتی، گزینه های عملکرد چندگانه Fast و Gigabit اترنت، Cisco EnergyWise برای مدیریت پاور و مدیریت شبکه مقیاس پذیر اشاره کرد. 

منبع تغذیه این محصول به برق شهری با ولتاژ 100 تا 240 ولت AC متصل می شود که فرکانی برابر با 50 تا 60 هرتز و شدت جریانی برابر با 2 تا 5 آمپر دارد و توان مصرفی آن برابر با 370 وات می باشد. منبع تغذیه سوئیچ سیسکو از قابلیت PoE بهره می برد و توان مصرفی کمتری نسبت به سایر سوئیچ ها دارد. جدول مک آدرس این سوئیچ 8 هزار کاربر را تحت پوشش خود قرار می دهد و از 255 شبکه مجازی VLANs با حداکثر آیدی 4000 و 255 گروه IPv4 IGMP پشتیبانی می نماید.

سوییچ سیسکو 2960
سوییچ سیسکو 2960

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960+48TC-L

سوئیچ سیسکو WS-C2960G-48TC-L از جمله سوییچ های سری 2960 ساخت شرکت سیسکو می‌باشد که در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. این مدل قابلیت افزایش مقیاس پذیری را برای کسب و کارهایی که نیاز به تغییر دارند، دارا می باشد و همچنین قابل ذکر است که این مدل از سوئیچ شبکه از صدا، ویدئو، داده و دسترسی امن پشتیبانی می‌کند.

سوئیچ سیسکو سری 2960G در قسمت Uplink دارای پورت های Combo می باشد. این پورت آپلینک دومنظوره بوده و امکان استفاده از هر دو پورت 10/100/1000 و SFP بطور همزمان وجود ندارد و تنها یک پورت فعال می شود. این سوئیچ در لایه دوم شبکه فعالیت میکند و جدول مک آدرس این دستگاه می تواند 8 هزار Node را تحت پوشش قرار دهد و به هر یک آی پی منحصر به فرد اختصاص دهد.

سوئیچ سیسکو WS-C2960G-48TC-L از 255 شبکه مجازی VLANs با حداکثر آیدی 4000 و 255 گروه IPv4 IGMP پشتیبانی میکند. این سوئیچ دارا دو پورت کنسول با کانکتور های Type-B و RJ-45 می باشد. همچنین مجهز به یک پورت مدیریتی اترنت و یک پورت USB Type A است، که در هنگام اتصال هارد اکسترنال به سوئیچ می توانید از استفاده کنید.

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960-24TC-L

سوئیچ سیسکو WS-C2960-24TC-L ساخت شرکت سیسکو می‎‌باشد و از سوئیچ های سری 2960 سیسکو است که قابلیت پشتیبانی از ویدیو، صدا، داده و دسترسی های بسیاری را دارا می‌باشد. همچنین این محصول قابلیت مقیاس پذیری برای تغییرات در کسب و کار را ارائه می دهد.

این سوئیچ دارای 24 پورت اترنت با سرعت 10/100 می باشد و مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به سوئیچ شبکه سری های قبلی ارائه می دهد. نصب و پیکربندی این دستگاه آسان می باشد و ایده آل برای کارهای متداول و روزانه شرکت ها و دفاتر شعب کوچک می باشد و در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. 

این سوئیچ شبکه لایه دو بوده و دارای 24 پورت اترنت که حرف T بعد از 24 نشان دهنده آن می باشد. بعد از آن حرف C اسلات ماژول های SFP را نشان می دهد و حرف L که لایسنس دستگاه است که در اینجا LANBase است.  

این سوئیچ شبکه از یک منبع تغذیه با قدرت که ولتاژی برابر با 100 تا 240 ولت AC دارد، استفاده می کند که جریان برق را با شدت جریان 0.5 تا 1 آمپر و فرکانس 50 تا 60 هرتز منتقل می نماید. همچنین منبع تغذیه آن به دلیل PoE بودن توان مصرفی کمتری نسبت به سایر دستگاه ها دارد.

سوییچ سیسکو 2960
سوییچ سیسکو 2960

سوئیچ سیسکو مدل WS-C2960-24TT-L

سوئیچ سیسکو WC-C2960-24TT-L جزء دستگاه‌های تولید شده در سری‌های اولیه سوئیچ شبکه های سری 2960 می‌باشد که هنوز هم در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد. و طبیعتا به دلیل پشتیبانی از تکنولوژی‌های قدیمی، قدرت پردازشی پایینی دارد. پورت‌های موجود در این مدل از سوئیچ، با سرعت 10/100 کار می‌کنند که به این سرعت در اصلاح Fast Ethernet گفته می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با این پارت نامبر سوئیچ سیسکو باید بدانید که هنگامی که بعد از 2960 حرف دیگری وجود ندارد به نشان دهنده مدل اولیه سوئیچ های سیسکو با پورت های 100 مگابیت Downlink و یک گیگابیت Uplink می باشد. حرف T بعد از 24 نشانگر اترنت بودن پورت، حرف T دوم نشانگر پورت Uplink گیگابیت اترنت است و حرف L نشانگر نسخه IOS موجود بر روی دستگاه LANBase می باشد.

شرکت ksp همیشه منتظر شماست که تا بهترین کیفیت را به شما عرضه کند شما به راحتی میتوانید برای خرید سوییچ های سیسکو به ما اعتماد کنید این شرکت با مدریریت اقای محمد درزی از سال 1385 فعاليت خود را با هدف ارائه خدمات در زمينه شبکه هاي کامپيوتري و اينترنت آغاز نمود. شرکت KSP با تکيه بر تجربه و دانش فني چندين ساله مؤسسين خود درحوزه هاي گوناگون تکنولوژي در سطوح ملي آغاز نموده است.

با مطالعه مقالات بیشتر همراه ما باشید.

مقالات بیشتر

تماس با ما